Benvinguts al Bloc de la Biblioteca del Pavelló de la República!

La Biblioteca del Pavelló de la República ha decidit unir-se a la iniciativa d’altres biblioteques del CRAI i endegar el seu bloc, que s’afegirà als que ja podeu consultar a la Bloc@teca del CRAI de la UB.

Com molts sabeu, la Biblioteca del Pavelló de la República de la Universitat de Barcelona està especialitzada en Segona República espanyola, Guerra civil, Franquisme, Exili, Transició democràtica, partits polítics, moviment obrer, sovietisme, etc.

El Bloc de la Biblioteca del Pavelló de la República neix amb la voluntat d’informar, tant els usuaris de la biblioteca com els visitants ocasionals, sobre novetats, recursos i serveis relacionats amb la temàtica del nostre fons, així com proposar eines que facilitin la tasca d’estudiants i investigadors.

camaradaTampoc oblidarem les activitats culturals interessants, com ara exposicions, teatre, cinema, presentació de llibres, etc.

Us animen a visitar el nostre bloc, a subscriure-us i a col·laborar amb comentaris i propostes per tal de fer-lo realment àgil i útil.

Com a obsequi de benvinguda, i en celebració del 8 de març, Dia Internacional de la Dona, la Biblioteca del Pavelló presenta una selecció de material relacionat amb la història de les dones.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies de la biblioteca i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

10 respostes a Benvinguts al Bloc de la Biblioteca del Pavelló de la República!

1. Benvinguts!
    Felicitacions pel bloc, el seguirem amb atenció.
    A banda de que té molt bona pinta i la temàtica és molt interessant, al nostre bloc del Campus Bellvitge tractem amb certa freqüència temes relacionats amb la història de la medicina i les ciències de la salut.
    De vegades aquestes entrades fan referència als períodes en els que vosaltres esteu especialitzats i fins i tot hem aprofitat els recursos de la vostra biblioteca com en aquest cas:

Felicitacions de nou i endavant!

M'agrada

2. Bloc d'Econòmiques i Empresarials ha dit:

Moltes felicitats pel bloc!!!
    I benvinguts a la Bloc@teca del CRAI, que va creixent…
    Salutacions!

3. Quer ha dit:

Felicitats pel blog i pel contingut de la primera entrada: molt bona pensada! Ja me l’he posat a les “adreces d’interès” per anar-hi entrant tot sovint… Molt ben escollits els links.
    Fins aviat!

• Biblioteca ha dit:

Ens alegrem que l’hagis trobat interessant! Et recomanem que et subscriguis a través de l’opció que trobaràs a la columna de la dreta. En 10 segons et pots donar d’alta i cada dia rebràs un correu amb la darrera notícia publicada al nostre bloc!

M'agrada

4. Biblioteca FGH ha dit:

Benvinguts a la Bloc@teca del CRAI!

Aprofitaré el dia 8 per enllaçaros i fer-vos una mica de publicitat.

M'agrada

5. consuelo vercher lloris ha dit:

Llevo varios meses investigando sobre el recorrido de mis padres por los campos franceses. Mi padre piloto de aviación de la República estuvo internado en Argeles,Gurs y comp.de trabajadores:estudiamos y clasificamos todos los documentos que se encontraban en casa y no nos resultó muy difícil recomponer el puzzle de esta lamentable historia.El caso de mi madre es muy distinto, pues al no formar parte de un grupo homogéneo, las pistas eran más difusas pero gracias a los documentalistas de los ” Archives Départementales” de Poitiers, hemos podido conseguir bastante material( tengo que viajar este verano a Poitiers).Pero no consigo averiguar sobre los detalles del ” rapatriement” pues, Poitiers( ocupada por las tropas alemanas que se “deshicieron” de los internados españoles)sólo pudo darme la fecha de partida de mi madre hacia Barcelona ( via Irun), el 9 de septiembre de 1940.Podeis decirme dónde encontrar más información sobre esta etapa, sobre los convois,las condiciones,las respuestas de las autoridades franquistas etc .Mi madre vivió en Barcelona hasta el año ( creo) 47 y se fugó por Andorra para reunirse con mi padre que no pudo viajar a Cataluña hasta el año 68.Quizás no sea el lugar adecuado para este tipo de preguntas pero sólo necesito una guía; ellos y ellas que lucharon y siguieron con sus ideales durante toda su vida , se merecen ser recordados y honrados por mi y por todos nosotros.Gracias.