Convocatòria del Batista i Roca Fellowship 2009-2010

El Fitzwilliam College de la Universitat de Cambridge acaba d’anunciar la convocatòria del Batista i Roca Fellowship in Catalan Studies 2009-2010 en qualsevol camp acadèmic relacionat amb els interessos de Josep Maria Batista i Roca. Us oferim, si ho desitgeu, la versió en català de les bases de la convocatòria.

batista

La figura de l’historiador, etnòleg i polític Josep Maria Batista i Roca (1895-1978), destaca especialment per la seva contribució a la coneixença del problema català en els àmbits internacionals. De la seva important activitat política aprofitem per recordar-vos la creació, l’any 1930, de l’Agrupació Patriòtica Palestra o el seu protagonisme com a membre del Consell Nacional Català des del 1939, any en què es va exiliar a Anglaterra, fins a la seva mort el 1978.

A la Biblioteca del Pavelló de la República podeu trobar el fons personal de Josep Maria Batista i Roca, donat al CEHI per l’Institut d’Estudis Catalans, així com molta altra documentació d’arxiu relacionada amb les seves activitats polítiques. Podeu consultar l’inventari del fons a L’Arxiu del Pavelló de la República > Inventaris de la col·lecció del CEHI > Inventari Josep Maria Batista i Roca.

Aquesta entrada s'ha publicat en Ajuts, beques, premis..., Fons d'arxiu i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.