La Guerra Civil a Vilanova i la Geltrú

vilanova1939Novament un dels nostres usuaris ha arribat a la biblioteca amb un obsequi molt especial sota el braç: el seu primer llibre! Es tracta d’Adrià Cabezas Sànchez, que actualment està realitzant el doctorat d’Història Contemporània a la Universitat de Barcelona i que acaba de publicar La Guerra Civil a Vilanova i la Geltrú (1936-1939): aspectes militars, un llibre que analitza amb detall com va organitzar-se militarment aquesta població durant el conflicte bèl·lic.

El llibre ha sortit a la llum emmarcat dins la iniciativa Tots els noms, un projecte de recuperació de la memòria històrica del període 1931-1978 al Penedès impulsat per l’Institut d’Estudis Penedesencs. Us recomanem fermament donar una ullada a la pàgina web del projecte Tots els noms, ja que entre d’altres informacions recull imatges força interessants i inèdites -moltes d’elles de col·leccions particulars- dels períodes de la Segona Republica, la Guerra Civil, el Franquisme i la Transició.

Des d’aquí volem felicitar a l’Adrià pel seu llibre i agrair-li que n’hagi donat un exemplar a la Biblioteca del Pavelló.

Aquesta entrada s'ha publicat en Els nostres usuaris publiquen, Guerra Civil espanyola i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.