Antoni Dalmau i la Setmana Tràgica a “Documentos RNE”

Recordeu que fa uns dies us vam parlar del programa radiofònic En Guàrdia, de Catalunya Ràdio? Avui us volem recomanar un altre programa de ràdio de temàtica històrica, Documentos RNE, que emet RNE-1 els dissabtes a les 15:00h i que ens ofereix uns documentals especialment interessants on s’hi recuperen veus i sons dels arxius de RTVE.

RNE_documentos

Al web de Documentos RNE podreu trobar programes amb títols tan lligats al nostre fons com La Reeducación de “los niños rojos” en la España de posguerra, España y la OTAN, Españoles en la resistencia francesa, Historia del sufragio femenino Las dos economías de la Guerra Civil Española. Però entre tots aquest programes voldríem fer una menció ben especial al que es va emetre el passat dia 9 de maig sobre la Setmana Tràgica, esdeveniment del que es commemorarà el centenari el proper mes de juliol, i on es podia escoltar el documental ‘Arde Barcelona: La Semana Trágica, ensayo de una revolución’, elaborat per José Manuel Delgado.

dalmau01En aquest monogràfic sobre la Setmana Tràgica va participar Antoni Dalmau, un dels nostres usuaris, que acaba de publicar Set dies de fúria: Barcelona i la Setmana Tràgica, juliol de 1909. Dalmau ha donat dos exemplars a la nostra biblioteca, un en català i un altre en castellà: Siete días de furia: Barcelona y la Semana Trágica, julio de 1909.

Des del bloc volem felicitar Antoni Dalmau pel seu nou llibre i donar-li les gràcies pel donatiu. També aprofitem per animar-vos a escoltar la seva interessant col·laboració al programa de ràdio especial sobre la Setmana Tràgica a Documentos RNE, així com la seva participació al programa Minoria absoluta de RAC1 el divendres 19 de juny. Les pàgines web d’aquestes emissores us permeten escoltar els programes en diferit: avantatges d’Internet… De ben segur que després d’escoltar les diferents entrevistes us animareu a llegir el llibre!

Un darrer incís. Si us interessa la Setmana Tràgica us recordem que trobareu una relació d’exposicions sobre aquesta temàtica en les que ha col·laborat el Pavelló al post Commemoracions de la Setmana Tràgica 1909-2009.

Aquesta entrada s'ha publicat en Els nostres usuaris publiquen, Ens ha agradat i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Antoni Dalmau i la Setmana Tràgica a “Documentos RNE”

1. Retroenllaç: Per molts anys!!! « Bloc de la Biblioteca del Pavelló de la República