Les col·leccions de la Guerra Civil Espanyola a l’International Institute of Social History

Avui volem parlar-vos d’un fons ben interessant. Com bé sabeu, l’avenç franquista al final de la Guerra Civil Espanyola i la precipitada fugida a l’exili de persones individuals i institucions va provocar que part de la documentació històrica relativa al conflicte bèl·lic es trobi actualment disseminada arreu del món.

cnt2Un bon exemple són els fons que localitzem a l’International Institute of Social History, a Amsterdam.

La seva pàgina web ens ofereix una guia amb la relació de les col·leccions de la guerra civil espanyola que s’hi troben dipositades, i que comprenen documentació diversa.

A nivell d’organitzacions trobem documentació de la Confederació Nacional del Treball (CNT),  la Solidaridad Internacional Antifascista (SIA), la Federación Ibérica de Juventudes Libertarias (FIJL), la Federació Anarquista Ibèrica (FAI) o de la Federación Española de Deportados e Internados Politicos (FEDIP), entre d’altres.

A nivell de fons personal l’IISH té documentació sobre José Berruezo, Buenaventura Durruti, Juan Garcia Oliver o José Peirats, entre d’altres.

A més, el fons sobre la Guerra Civil Espanyola dipositat a l’International Institute of Social History també compta amb una interessant col·lecció d’imatges pertanyents a l’arxiu de la CNT/FAI, així com cartells de la UGT, CNT, AIT, PSUC, etc. Val la pena que visiteu aquesta pàgina web, ja que de ben segur passareu una bona estona visualitzant els fons que ofereixen en lliure accés!

Aquesta entrada ha esta publicada en Guerra Civil espanyola, Recursos web. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.