El Pavelló de la República ha rebut la visita dels participants a les Jornades organitzades per la Universitat de Barcelona: “L’exili republicà de 1939: la memòria universitària”

El grup ha vingut acompanyat pel coordinador de les jornades, el professor Jordi Casassas i han estat rebuts pel Director i el Vice-director del Centre d’Estudis Històrics Internacionals (CEHI), els professors Antoni Segura i Andreu Mayayo respectivament.

Lombardo4La Biblioteca els ha donat la benvinguda i els ha preparat una àmplia selecció de documentació, especialment material d’arxiu i revistes, centrada sobretot en l’exili mexicà, ja que la gran majoria dels membres del grup eren d’aquest país i alguns d’ells eren descendents directes d’exiliats catalans.

Alguns dels nostres visitants eren també membres del Centro de Estudios Filosóficos, Políticos y Sociales Vicente Lombardo Toledano de Mèxic, que l’any 1999 va organitzar l’exposició “¿Por qué España? Guerra Civil 1936-1939 y el exilio en México, 60 años después…”, i de la que, a través del CEHI, l’Arxiu-Biblioteca del Pavelló de la República va rebre un interessantíssm fons documental.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exili, Notícies de la biblioteca i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.