Josep A. Gonzàlez Casanova publica “La derecha contra el Estado”

Josep Antoni Gonzàlez Casanova, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de Barcelona i autor d’una extensa obra jurídico-política, va publicar fa uns mesos el llibre La derecha contra el Estado. El liberalismo autoritario en España (1833-2008).

derechaSegons Josep Antoni Gonzàlez Casanova les classes dominants i conservadores espanyoles, des de la monarquia absolutista de Fernando VII fins a la monarquia autoritària de Franco, van defensar els seus interessos econòmics i la seva ideologia a través del poder polític d’una oligarquia, de la força repressora de l’exèrcit i de la influència ideològica de l’església. Els hereus d’aquesta tradició autoritària i antidemocràtica, la dreta espanyola actual, ha volgut utilitzar les institucions polítiques i els canals jurídics de l’Estat per impedir els avenços polítics i socials promoguts des de l’esquerra i reduir al màxim la democràcia. A La derecha contra el Estado, Gonzàlez Casanova alerta del lífting a què s’ha volgut sotmetre el PP per aparèixer com una opció de centre, una opció que està comandada per una colla d’individus que s’han adaptat a la democràcia sense creure-hi.

Malauradament la Biblioteca del Pavelló de la República encara no disposa d’aquesta obra, però tan aviat com ens arribi us ho farem saber. Si, entretant, voleu saber més coses sobre el llibre, podeu llegir l’entrevista que l’autor va concedir a El Periódico de Catalunya, el passat 9 d’abril.

Josep Antoni Gonzàlez Casanova, que va ser cofundador del Front Obrer de Catalunya i que va participar en la redacció de la Constitució del 1978 i de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya del 1979, va cedir fa uns anys al Centre d’Estudis Històrics Internacionals documentació molt interessant sobre el moviment estudiantil i les organitzacions clandestines durant els darrers anys del franquisme. Podeu consultar l’inventari del fons a la pàgina web L’arxiu de la Biblioteca del Pavelló de la República > Inventaris de la col·lecció del CEHI > Fons personal Josep A. Gonzàlez Casanova.

Aquesta entrada s'ha publicat en Fons d'arxiu, Novetats bibliogràfiques: hem triat… i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.