La Biblioteca del Pavelló de la República al Museu Virtual de la Universitat de Barcelona

La Universitat de Barcelona ha presentat el primer Museu Virtual Universitari de l’Estat espanyol amb l’objectiu de donar a conèixer  la gran riquesa del seu patrimoni cultural.

El Museu Virtual està organitzat  en nou  col·leccions, abasta més de 250 peces i està previst que en una segona fase  es vagi enriquint tant en nombre de col·leccions  com en nombre de peces. A banda de poder  visualitzar els objectes exposats en diversos formats (galeria d’imatges, detall, etc.) i ordenats amb diferents criteris (autor, títol, etc.),  el Museu  es complementa amb una base de dades que  permet fer diversos tipus de cerca (espais museístics, autor, col·leccions, etc.) per localitzar els elements de les col·leccions.  Existeix també la possibilitat de fer cerques avançades a partir de la introducció de termes en  diferents camps.

Museu Virtual Universitari

La Col·lecció de la Biblioteca del Pavelló de la República consta inicialment de 25 documents i constitueix una petita mostra de la diversitat  i riquesa de material  custodiat a la  Biblioteca del Pavelló de la República (cartells, banderins, segells, paper moneda, documents  singulars i altre tipus de material). Els documents, que pertanyen tant al fons del Centre d’Estudis Històrics Internacionals com al de la Fundació Figueras,  van ser triats per a ser exposats al Museu Virtual de la UB tant pel seu valor històric com per la seva excepcionalitat.

Aquesta entrada s'ha publicat en La Biblioteca difon el seu fons, Notícies de la biblioteca, Recursos biblioteca i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.