Visita a les obres de millora i rehabilitació del Pavelló de la República

Ahir, 4 de febrer de 2010, el Pavelló de la República de la Universitat de Barcelona va rebre la visita de diverses autoritats amb motiu de la finalització d’una sèrie d’obres de millora i rehabilitació de l’edifici.

Les obres han conclòs amb la inauguració de la nova sala de revistes, una imatge de la qual us oferim en aquest post, que han consistit en el reforçament del sòl de la sala, així com amb la substitució de les prestatgeries fixes per mòbils. La instal·lació de compactus ha permès ampliar els metres lineals de prestatgeria disponibles, per tal que el fons hemerogràfic pugui continuar creixent.

A  la inauguració vam comptar amb la presència del Dr. Dídac Ramírez, rector de la Universitat de Barcelona, el Sr. Jordi Hereu, alcalde de Barcelona, el Sr. Joaquim Nadal, conseller de Política Territorial i Obres Públiques, el Sr. Pasqual Maragall, expresident de la Generalitat de Catalunya, el Dr. Josep M. Bricall, exrector de la Universitat de Barcelona, així com d’altres personalitats. Les visites han estat rebudes pel Dr. Antoni Segura, director del Centre d’Estudis Històrics Internacionals, la Dra. Carina Rey, delegada del rector com a coordinadora dels Sistemes d’Informació i Documentació, el Dr. Andreu Mayayo, vicedirector del CEHI, el Dr. Rafael Aracil, assessor de la direcció del CEHI, el Dr. Joan Oliver, director del Departament d’Història Contemporània, la Sra. Adelaida Ferrer, directora del CRAI i la Dra. M. Lourdes Prades, directora de la Biblioteca del Pavelló de la República.

Trobareu imatges de l’acte i el reportatge Finalitza la rehabilitació del pavelló de la República de Barcelona a les pàgines web de la Generalitat de Catalunya i de la Universitat de Barcelona.

Finalment, i com molts ja sabeu, l’edifici del Pavelló de la República és una reproducció del que es va construir a París amb motiu de l’Exposició Internacional de 1937. Si desitgeu conèixer més curiositats sobre l’edifici us invitem a visitar el post El Pavelló de la República: un edifici emblemàtic que vam publicar temps enrera.

Aquesta entrada ha esta publicada en CEHI, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Visita a les obres de millora i rehabilitació del Pavelló de la República

1. Francesc ha dit:

Aquí, la noticia a El Punt:

Felicitats !

M'agrada

2. miquel ha dit:

La meva enhorabona per poder gaudir d’unes millores que tant us merexeu, i els meus ànims per continuar treballant en aquesta línia i que els responsables de moure els calés pensin en tenir-vos més en compte.
    Miquel

M'agrada