Margalida Comas Camps, biografiada

Comencem la setmana amb una notícia que ens fa una il·lusió especial. Maria Lluïsa Penelas Guerrero, una de les nostres usuàries, ha fet donació a la Biblioteca del Pavelló de la biografia Margalida Comas Camps (1892-1972), científica i pedagoga, obra col·lectiva en la que ha participat, i per a la qual s’ha consultat el fons de la nostra biblioteca. L’obra, que ha estat elaborada per un equip de primer nivell multidisciplinar encapçalat per la professora María Ángeles Delgado, també ha comptat amb la col·laboració d’un altre usuari de la biblioteca, Joan March Noguera.

L’obra destaca especialment perquè la personalitat de Margalida Comas Camps no havia estat estudiada mai de manera integral, i fins ara només disposàvem d’un breu esbós biogràfic, Margarida Comas, pedagoga : 1892-1973 : esbós biobibliogràfic i tria de textos, publicat fa més de 10 anys per la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona.

Si us interessa la tasca desenvolupada per aquesta científica i pedagoga, que va jugar un paper fonamental en la introducció de la didàctica de les ciències al nostre país, a més d’aquesta biografia tan completa, us recordem que podeu localitzar obres de Margarida Comas Camps a través del catàleg de la UB. Aquestes obres es troben principalment a la Biblioteca del Campus Mundet.

Des d’aquí volem donar públicament les gràcies a Maria Lluïsa Penelas Guerrero per haver-nos donat un exemplar de l’obra, que ja hem incorporat a la nostra col·lecció!

Aquesta entrada s'ha publicat en Els nostres usuaris publiquen i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Margalida Comas Camps, biografiada

1. Biblioteca ha dit:

Benvolguts,
    Per si és del vostre interès, la Maria Lluïsa Penelas Guerrero ens ha fet arribar informació sobre la presentació del llibre Margalida Comas Camps (1892-1972), científica i pedagoga.
    L’acte tindrà lloc el proper dimecres 7 d’abril, a dos quarts de vuit del vespre, a la Sala Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans (Carrer del Carme 47, Barcelona).
    Desitgem que sigui tot un èxit!

M'agrada

2. Retroenllaç: Donació de Maria Lluïsa Penelas al CRAI Biblioteca Pavelló de la República | Blog de la Biblioteca del Pavelló de la República