El fons de la Biblioteca del Pavelló de la República ha estat protagonista de dos articles de Visions creuades: exilis, persones i fronteres, el darrer número de Mirmanda: revista de cultura = revue de culture.

Aquest darrer número inclou l’article “L’Exili dels anys setanta: conversa amb Felip Solé”, una entrevista de Queralt Solé -una de les nostres usuàries- al periodista, realitzador de televisió, i també activista antifranquista, a qui vam dedicar el post La Biblioteca del Pavelló de la República rep un nou fons: el “fons personal Felip Solé i Sabaté”, cedit al CEHI. Felip Solé explica la seva vinculació a la lluita antifranquista, l’activitat i caiguda de l’Organització de la Lluita Armada i el seu exili a Perpinyà, que va extendre’s fins l’any 1994.

D’altra banda, aquest número de Mirmanda també inclou l’article “Espais de frontera, espais de memòria” on Jordi Planes -antic secretari del CEHI-, entrevistat per la nostra companya Gemma Caballer, passa revista a la tasca de recuperació i conservació de la memòria dels exiliats desenvolupada per la Fondation internationale d’études historiques et sociales sur la Guerre Civile d’Espagne de 1936-1939 (FIEHS). Amb l’arribada de la democràcia els fons de la FIEHS, amb seu a Perpinyà, van ser cedit al Centre d’Estudis Històrics Internacionals de la Universitat de Barcelona,  fet pel qual ara disposem a la Biblioteca del Pavelló de la República de fons d’exiliats catalans de tanta rellevància com Jordi Arquer o Manuel Serra i Moret.

Us recordem que trobareu els inventaris dels fons d’arxiu que tenim dipositats a la Biblioteca del Pavelló de la República a la pàgina web L’Arxiu de la Biblioteca del Pavelló de la República!

Aquesta entrada s'ha publicat en CEHI, Exili, Fons d'arxiu i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a El fons de la Biblioteca del Pavelló de la República, protagonista de dos articles

1. Francesc ha dit:

Moltes felicitats a la Queralt i a la Gemma, joves historiadores ja àmpliament contrastades, i ara excel•lint en la seva vessant com a entrevistadores.

M'agrada

2. Joan ha dit:

Em sumo a les felicitacions de Francesc. Penso que la feina d’aquestes investigadores dóna llum a coses que fins ara no se sabien públicament, a l’hora que participen en un projecte novedós com sembla ser el de Mirmanda. Salut!

M'agrada