La Biblioteca rep la visita de Natalia Benjamin

Fa uns dies la Biblioteca del Pavelló de la República va rebre la visita de Natalia Benjamin, que ens va dedicar el llibre Recuerdos: basque children refugees in Great Britain , obra de la qual és editora. El llibre, edició bilingüe en anglès i castellà, compta amb nombroses fotografies d’infants refugiats a causa de la Guerra Civil espanyola.

Natalia Benjamin va néixer l’any 1944 a Gran Bretanya, de mare espanyola i pare anglès. La seva mare, nascuda a Madrid, va arribar a Gran Bretanya el 1937 i va treballar com a mestra dels nens bascos evacuats. Natalia, per la seva banda, va estudiar francès a les Universitats de Reading, Grenoble, Paris i Essex i va escriure la seva tesi sobre els poetes francesos de la resistència. Va ser professora de francès a l’Oxford Brookes University durant més de trenta anys.

El 2002 va fundar la Basque Children of ’37 Association UK, organització de la qual és secretària, i que té l’objectiu de difondre la història dels nens bascos evacuats, així com preservar els seus arxius.

Des del bloc volem donar les gràcies a Natalia Benjamin per la seva donació i esperem que hagués gaudit amb la visita a la biblioteca!

Aquesta entrada s'ha publicat en Exili, Notícies de la biblioteca i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.