Inaugurada l’exposició “L’exili com a herència” al MUME

Avui el bloc torna de les vacances i aprofita per posar-vos al dia de les activitats organitzades pel Museu Memorial de l’Exili.

El passat dimecres 8 de setembre va inaugurar-se al MUME l’exposició temporal L’exili com a herència, amb fotografies i dibuixos de Jordi Bartolí i Josep Bartolí. A L’exili com a herència, el fotògraf Georges Bartolí, nebot dels prestigiós dibuixant i pintor Josep Bartolí, proposa una exposició en què les seves fotografies, realitzades en llocs on suposadament va estar el seu oncle durant els anys d’exili a França, es posen en diàleg amb reproduccions dels dibuixos extraordinaris que Josep Bartolí va realitzar durant la seva estada en alguns camps de concentració francesos. L’exposició pretén resseguir el rastre de l’itinerari de Josep Bartolí a l’exili.

Aprofitem aquesta notícia per recordar-vos que a l’exposició permanent del MUME podeu contemplar 41 documents cedits per la nostra biblioteca, entre els que trobem publicacions periòdiques com L’Ilot de l’art o El poble català, o monografies com La Dominación roja en España: causa general o Els Darrers dies de la Catalunya republicana : memòries sobre l’èxode català, d’Antoni Rovira i Virgili.

D’altra banda, i fins el 17 d’octubre, us podeu inscriure al seminari Desplaçaments forçosos i exilis a l’Europa del segle XX. Les condicions de partença i acolliment, que tindrà lloc al MUME el pròxim 22 d’octubre. Es tracta d’un primer seminari transfronterer que té com a objecte els moviments forçosos de població a Europa durant el segle passat. Els organitzadors del seminari són, a més del MUME, el Memorial Democràtic, la Universitat de Girona, la Universitat de Perpinyà, el Museu Memorial del Camp de Ribesaltes/Consell General dels Pirineus Orientals i la  Cinemateca Institut Jean Vigo de Perpinyà, que també compta amb la col·laboració de la Casa de Perpinyà de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de la Diputació de Girona. La inscripció al seminari és gratuïta a través del formulari de contacte que trobareu al web del MUME, tot i que les places són limitades.

Esperem que trobeu aquesta informació interessant!

Aquesta entrada ha esta publicada en Notícies d’actualitat. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Inaugurada l’exposició “L’exili com a herència” al MUME

1. Francesc ha dit:

Molt interessant !
    I bon retorn a la feina per atothom !

M'agrada