Ja es pot consultar bona part del Fons Personal Xavier Vinader

L’any 2008 el periodista català  Xavier Vinader i Sánchez (Sabadell, 1947) va lliurar al Centre d’Estudis Històrics Internacionals de la Universitat de Barcelona el seu arxiu personal amb la voluntat de posar a disposició dels estudiosos i investigadors els materials utilitzats en l’elaboració dels seus articles i reportatges periodístics. Fruit d’aquesta donació el CEHI i Editorial Afers van editar l’any 2009  Xavier Vinader i Sánchez. Periodisme i compromís. Trobareu més informació sobre aquest llibre en el post que vam publicar en aquell moment.

Pel que fa al fons d’arxiu, tot i que no s’ha completat la seva catalogació, des de la Biblioteca del Pavelló de la República hem considerat oportú   posar els materials inventariats a disposició dels nostres usuaris.

El Fons personal Xavier Vinader  ha estat classificat en 9 subsèries:

1. Fotografies: són de diferent procedència  i sobre temes diversos (atac al Banc Central de Barcelona (1981), enterrament de Franco (1975),  Diari de Sabadell,   inauguració del Valle de los Caidos (1957), feixisme espanyol i internacional, etc.)
  2. Arxiu Interviu: consta de fitxers d’autors i de referències bibliogràfiques ordenades per temes, de dossiers amb materials per a articles publicats a Interviu tant de Xavier Vinader com d’altres autors i de temàtica molt diversa (nazis, mercenaris, guerrilles, terrorisme, proxenetes, prostitució) i de reculls de premsa.
  3. Materials per a reportatges d’investigació diversos de Xavier Vinader: Dossiers sovint amb documentació original fotocopiada de casos investigats per Xavier Vinader (processos judicials criminals de guerra nazis, 1986-1987; cas Cubelles, 1988; cas escoltes il·legals CESID, 1993; cas escoltes il·legals Grup Godó, 1993;  etc.)
  4. Arxiu Fuerza Nueva (València): documentació interna d’aquesta organització a València dels anys 1976 a 1979. Inclou, sol·licituds d’afiliació, fitxes d’afiliats, correspondència, informes, circulars, etc.
  5. Arxiu CEDADE (Círculo Español de Amigos de Europa): documentació interna d’aquesta organització dels anys 1977 a 1979 (correspondència, propaganda, fitxes d’afiliats, ccampanya pro libertad Rudolf Hess, etc.)
  6. Arxiu Reporters sense Fronteres: documents fundacionals (1990), correspondència i documentació interna diversa (informes, actes de reunions, comunicats de premsa) d’aquesta ONG de la qual Xavier Vinader va ser  president internacional fins a l’any 1993.
  7. Papers personals de Xavier Vinader: pendent de catalogació. Inclou correspondència , papers personals diversos (carnets, diplomes, etc.) i documentació relacionada amb l’anomenat cas Vinader (1981)
  8. Retalls de premsa: Dossiers de premsa sobre la Nova Cançó, Montejurra (1976), el cop d’estat del 23-f, entre altres.
  9. Documents d’organitzacions polítiques i socials diverses: pendent de catalogació. Consta de material generat per  organitzacions polítiques, sindicals, estudiantils i socials durant el franquisme i la transició.

Podeu consultar l’inventari provisional a la nostra pàgina web: L’Arxiu del Pavelló de la República > Inventaris dels Fons d’Arxiu > Inventaris  CEHI> Fons personal Xavier Vinader.

A banda del material d’arxiu, Xavier Vinader va fer també donació de gran quantitat de monografies,  publicacions periòdiques, adhesius, cartells i material divers (insígnies, pins, etc)   relacionats amb els seus grans temes d’estudi: màfies internacionals, terrorisme, extrema dreta, espionatge, etc.

Aquesta entrada s'ha publicat en Fons d'arxiu, La Biblioteca difon el seu fons i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Ja es pot consultar bona part del Fons Personal Xavier Vinader

1. Retroenllaç: Disponible una nova subsèrie del Fons Personal Xavier Vinader | Blog de la Biblioteca del Pavelló de la República