“Torneu-me el fill” documental de Televisió de Catalunya

El passat dia 2 de febrer, Televisió de Catalunya va projectar el documental Torneu-me el fill! (els nens robats del franquisme) dintre del programa Sense Ficció.

Les xarxes d’adopcions irregulars durant el franquisme, els nens que aparentment van néixer morts però els cadàvers dels quals mai van ser mostrats a les mares, les defuncions que no consten als registres o als llibres dels cementiris, etc., són qüestions de gran actualitat arran de la demanda judicial que un bon nombre de persones afectades o, que podrien estar-ho, han interposat a diversos jutjats del país.

Aquestes pràctiques tan reprovables des de qualsevol punt de vista mereixien ser estudiades i tretes a la llum pública i això és el que ha fet l’equip de Montse Armengou i Ricard Belis seguint, en certa manera, la feina que van iniciar l’any 2002 amb el documental “Els nens perduts del franquisme“.

Ens complau haver-hi  col·laborat encara que sigui en petita escala i us animem a veure’l al web de TV3alacarta

Aquesta entrada ha esta publicada en Notícies d’actualitat. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a “Torneu-me el fill” documental de Televisió de Catalunya

1. Retroenllaç: “Els internats de la por” documental de TV3 amb la col·laboració del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República | Blog de la Biblioteca del Pavelló de la República