Aquests dies hem sabut que l’ICAA (Instituto de la Cinematografía y Artes Audiovisuales), a través de la Filmoteca Española, ha incorporat al canal del Ministerio de Cultura de Youtube una selecció de 93 documents fílmics.

Els títols disponibles pertanyen a les col·leccions de l’Arxiu Històric i al fons sobre la Guerra Civil i van acompanyats d’una detallada fitxa tècnica i descriptiva.

El grup més nombrós d’imatges correspon a la Guerra Civil i reprodueix en bona part el treball realitzat a la Filmoteca Española per al programa de televisió “La Guerra filmada“.

Les imatges, propietat de l’Arxiu Històric, recullen filmacions de temàtica molt diversa: des d’imatges d’Alfons XIII a diverses ciutats, fins a pel·lícules mítiques de l’avantguarda espanyola. Completen aquesta selecció d’imatges de l’Arxiu Històric algunes curiositats com el petit documental sobre la recuperació de la pel·lícula La secta de los Misteriosos.

Recordeu que a la nostra biblioteca podeu trobar també llibres sobre cinema i Guerra Civil espanyola.

Aquesta entrada s'ha publicat en Cinema, Guerra Civil espanyola, Notícies d’actualitat i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Els fons de la Filmoteca española s’incorporen al canal de Youtube del Ministerio de Cultura

1. Santi ha dit:

Excel·lent font! Els DVDs de “La Guerra Filmada” eren ben cars! Gràcies de nou, per quan un compte a twitter?? Tindria molt èxit!!

M'agrada

2. Biblioteca ha dit:

Benvolgut Santi,
    Ens alegrem molt que el nostre bloc et sigui útil. Prenem nota del teu suggeriment respecte de la creació d’un compte a Twitter de cara al futur!
    Cordialment,

M'agrada

3. Retroenllaç: Els fons de RTVE i el No-Do | Blog de la Biblioteca del Pavelló de la República