La UJI recopila 300 entrevistes sobre la guerra civil a Castelló

La Universitat Jaume I ha recopilat 300 entrevistes sobre la guerra civil i el franquisme a Castelló. Aquests testimonis s’incorporaran a l’Arxiu de Fonts Orals, un dels tresors del Centre de Documentació de Recuperació de la Memòria Històrica Local d’aquesta universitat.

A més, en aquest centre també compten amb una àmplia biblioteca amb 1.000 fotografies amb les quals es preveu conformar una història local dels pobles de Castelló que es basarà en els testimonis de les persones que varen viure aquesta època, els seus records i totes les aportacions que puguin fer-hi.

En definitiva, el Centre de Documentació per a la Recuperació de la Memòria Històrica Local vol contribuir a la millora de la investigació i l’ensenyament de la història local i a reforçar les nostres arrels històriques, recuperar la memòria i reconstruir el nostre passat per poder entendre i afrontar millor el nostre present.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies d’actualitat, Recursos web i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.