Demà divendres 3 de febrer de 2012, a les 23.55 h, el Canal 33 emetrà  el  documental Emboscats. Memòria d’una geografia secreta, una producció d’E2S Productora, en coproducció amb la Televisió de Catalunya i el Centre d’Estudis Lacetans.

Es tracta d’una crònica que revela la complexitat d’una història fins ara mai explicada: la dels milers de joves catalans, perseguits com a desertors pels republicans i menystinguts com a covards pels nacionals, que van romandre amagats al bosc durant mesos, fins i tot anys, en plena Guerra Civil per no haver d’anar al front.

En aquest reportatge podrem descobrir els amagatalls d’aquests homes, escoltar una quarentena de testimonis i conèixer alguns dels pocs supervivents, així com intentar entendre des de quins eren els motius que portaven a aquests joves a no anar a la guerra fins al conflicte moral que representava la deserció en un conflicte civil.

La Biblioteca del Pavelló de la República hi ha col·laborat amb la reproducció de tres cartells representatius: “¡Guerra a muerte! al provocador, al espía, a quien en la sombra siembra el descontento y la alarma : acabemos con la “quinta columna”, “Mare!! companya!! : l’enemic a la reraguarda és l’emboscat, denúncia’l!” i “Homes forts al front!”

Esperem que us agradi!

Aquesta entrada s'ha publicat en Guerra Civil espanyola, La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a No us perdeu el documental “Emboscats. Memòria d’una geografia secreta” demà al 33!

1. Biblioteca ha dit:

Per si us el vareu perdre, ara el podeu tornar a veure al 3alacarta quan vulgueu!
    Aquí teniu l’enllaç: http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/3921230
    Esperem que el trobeu interessant!

M'agrada