Josep Massot, Premi d’Honor de les Lletres Catalanes 2012

El pare Josep Massot i Muntaner, monjo benedictí de Montserrat, filòleg, historiador,  assagista i editor mallorquí que actualment dirigeix les Publicacions de l’Abadia de Montserrat, ha estat guardonat amb el 44è Premi d’Honor de la Lletres Catalanes.

En plena reivindicació per la llengua a les Illes Balears, Òmnium Cultural, la institució que atorga el guardó, ha escollit Massot, nascut a Palma el 1941, per la seva tasca permanent i exhaustiva en el camp de la historiografia i la documentació en molts àmbits, entre els quals podem esmentar: l’Església a Catalunya i Mallorca i la seva aportació a la cultura catalana, i la Guerra Civil, especialment a Mallorca; i com a reconeixement per la seva tasca com a editor i impulsor d’institucions essencials per a la llengua i la cultura catalanes.

Llicenciat en filologia romànica per la Universitat de Barcelona (1962), ha estat president i vicepresident de la Societat Catalana de Llengua i Literatura, filial de l’Institut d’Estudis Catalans i director de la revista internacional Studia monastica. Actualment dirigeix les revistes Randa i Serra d’Or.

Massot també ha rebut diversos premis literaris, com ara el Premi Nacional de Cultura Popular de la Generalitat de Catalunya per la recuperació i l’edició de l’Obra del Cançoner (1998) o el Premi Ars Magna de la Casa Catalana de Mallorca (1999).

El 1996 li fou atorgada la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya i el 1998 fou nomenat doctor honoris causa per la Universitat de les Illes Balears.

L’acte de lliurament del premi tindrà lloc al Palau de la Música Catalana el 13 de juny de 2012 a les 20 h.

Des del nostre bloc volem felicitar Josep Massot i Muntaner per aquest guardó tan merescut i us convidem a llegir la seva nombrosa obra. Al CRAI Biblioteca Pavelló de la República podreu consultar els següents títols: La Guerra Civil a Mallorca (1976), Els intel·lectuals mallorquins davant el franquisme (1992) i Guerra civil i repressió a Mallorca (1997), entre d’altres.

Aquesta entrada s'ha publicat en Ajuts, beques, premis..., Notícies d’actualitat i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Josep Massot, Premi d’Honor de les Lletres Catalanes 2012