1 comentari

Presentació del llibre “Sistema de información digital sobre las Brigadas Internacionales” de Lourdes Prades i Artigas

Si recordeu, abans de marxar de vacances, vam donar la notícia de la publicació del llibre Sistema de información digital sobre las Brigadas Internacionales : brigadistas, fuentes documentales y bases de datos (SIDBRINT), una investigació de caràcter híbrid entre la història i la documentació, de la nostra companya Lourdes Prades i Artigas.

A la mateixa notícia us anunciàvem que, per la tardor, es faria la presentació pública de l’obra, que finalment serà el proper dia 15 d’octubre a l’Aula Gran de la Facultat de Geografia i Història (Carrer Montalegre, 6. 08001 Barcelona), a les 19.00 h.

Presidiran l’acte el Dr. Antoni Segura i la Dra. Montserrat Sebastià, de la Universitat de Barcelona, el Dr. Manuel Requena de la Universidad de Castilla-La Mancha, i l’autora del llibre.

Aquest acte ha estat organitzat pel Centre d’Estudis Històrics Internacionals (CEHI), de la Universitat de Barcelona.

Us hi esperem!

25é aniversari de la Fundació Ferrer i Guardia

Enguany, la Fundació Ferrer i Guardia  celebra el seu 25é aniversari.

La fundació neix a finals de l’any 1987 com un projecte compromès amb l’educació, reivindicant la figura històrica de Francesc Ferrer i Guàrdia, pedagog i pensador català, creador de l’Escola Moderna.

A la seva carta fundacional es fa una crida a la defensa de tres valors essencials en una societat moderna: la laïcitat, la tolerància i el progrés que, avui més que mai, cal reclamar.

Des de l’espai web de la fundació s’aniran incloent les actualitzacions dels actes d’aquest  aniversari. De moment,  hi ha organitzada la tradicional  Ofrena floral al monument Ferrer i Guàrdia el proper 11 d’ octubre, i el 18 d’octubre es celebrarà la Nit Ferrer i Guàrdia, un espai de trobada entre persones, associacions i institucions vinculades a l’àmbit d’aquesta entitat.

Des del nostre bloc felicitem a la fundació i els desitgem puguin seguir amb la seva tasca per molts anys!