Mostra fotogràfica: “Desenterrant el silenci” a Sant Cugat del Vallés

Fa uns quants mesos us vam parlar sobre un documental: El Retratista, que parlava d’un mestre represaliat durant la guerra civil: Antoni Benaiges i Nogués (Mont-roig del Camp, 1903 – Montes de la Pedraja, Burgos, 1936).

Ara us volem convidar a l’exposició fotogràfica que va ser l’origen del projecte i que, després de passar per altres localitats, el passat 10 d’octubre es va inaugurar a la Casa de Cultura de Sant Cugat del Vallés, a la Plaça del Monestir.  El projecte es diu Desenterrant el silenci.

A una escola rural d’un petit poble de Burgos de meitat dels anys 30, un mestre català innovador llança un experiment inèdit de premsa escolar. Els quaderns redactats i publicats pels alumnes d’aquell perdut llogarret viatjaran fins a França, Mèxic, Argentina i Cuba. El mestre en canvi acabarà afusellat i enterrat en una fossa comuna en els primers dies de la guerra civil. Setanta anys després s’obre la fossa que l’ha silenciat, en ella es troben 103 restes més.

Si voleu més informació sobre aquesta història consulteu el post que vam fer sobre el tema.

Podeu visitar l’ exposició fins al proper dia 11 de novembre. Animeu-vos!

3 thoughts on “Mostra fotogràfica: “Desenterrant el silenci” a Sant Cugat del Vallés

1. me da mucha rabia entrar a esta página y encontrarla escrita en catalán , aunque tengo el traductor google y a pesar que entiendo la mayor parte de lo que esta escrito , no entiendo ni acepto la diferencia de idioma , una vez fuimos ” hermanos ” , hoy nos separa un idioma ?? inaceptable ….!!!

2. Benvolguts amics,

Em poso en contacte amb vosaltres per comunicar-vos que l’exposició estarà fins al 22 de març al castell de Monjuïc de la ma del memorial democràtic.

més info a:

Gracies