Fa uns quants mesos TV3 Televisió de Catalunya va emetre el documental “Tornar a la fàbrica”. Es tractava d’un repàs a la història dels obrers de la desapareguda fàbrica Pegaso (ENASA) de Barcelona, i més concretament, a les dures lluites que es van succeir al llarg dels anys seixanta i principis dels setanta per aconseguir millorar les seves condicions laborals.

L’origen d’aquest treball es troba en la voluntat d’Antonio Castán i Santiago Medina, treballadors jubilats de la Pegaso (ENASA), de no oblidar i aconseguir que la societat actual tampoc oblidi el que va representar la lluita contra la dictadura franquista des de les fàbriques i en unes condicions realment difícils.

En primer lloc, van entrevistar a 59 ex companys de feina i de lluita i després van  recopilar tanta documentació escrita i fotogràfica com els va ser possible.

L‘any 2011 van fer donació al CRAI Biblioteca Pavelló de la República del total del material recollit. Tant les monografies com les publicacions periòdiques estan ja incorporades al catàleg i s’està treballant amb l’inventari d’arxiu. Les 59 entrevistes constituiran l’embrió del projecte de fonoteca digital del CRAI Biblioteca que s’anirà ampliant progressivament amb altre material sonor dipositat en els seus fons.

Us recordem que des de la pàgina web del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República s’accedeix a tots els documentals emesos per TV3 amb la nostra participació.

Us animem a consultar-la!

Aquesta entrada s'ha publicat en Cinema, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a “Tornar a la fàbrica”: nou documental de TV3 Televisió de Catalunya amb col·laboració del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

1. Miquel ha dit:

I jo animo a tothom que revisi aquest document, sembla fet per despertar consciències d’avui dia…
    Felicitats per disposar d’aquestes joies de la història.

M'agrada