Difusió de les col·leccions especials al Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya amb presència dels fons del CRAI Biblioteca Pavelló de la República

Ens agradaria informar-vos que el Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya acaba d’iniciar un programa per localitzar, catalogar i visualitzar les col·leccions especials i els arxius personals de les biblioteques que formen part del Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya (CCUC).

D’aquesta manera es donen a conèixer les anomenades hidden collections o col·leccions amagades, que sovint no han estat catalogades adequadament i que representen un valor intel·lectual potencial. Desconegudes i inaccessibles per als estudiosos, es poden considerar també un element clau per a la recerca i la difusió de la cultura catalana.

Podem trobar referenciades 1.920 col·leccions i arxius personals. Es poden consultar a  www.cbuc.cat/colleccionsespecials i també des de la pàgina principal del CCUC.

El CRAI Biblioteca Pavelló de la República té una destacada participació amb diverses col·leccions i fons personals, com la col·lecció de paper moneda o dels banderins i els fons personals de destacats personatges lligats a la Segona República, la Guerra Civil, el franquisme o el món de l’exili.

Altres exemples que hi trobareu són les cartes de Jacint Verdaguer o la documentació civil relativa a la família Salvat-Papasseit a Cuba de la Biblioteca de Catalunya. O bé els mapes antics del Centre Excusionista de Catalunya i la col·lecció d’indumentària de l’Institut del Teatre, entre d’altres.

La intenció és que la catalogació i la difusió d’aquest material n’incentivi encara més la seva digitalització.

Esperem que aquesta informació us sigui d’utilitat!