Difusió de les col·leccions especials al Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya amb presència dels fons del CRAI Biblioteca Pavelló de la República

Ens agradaria informar-vos que el Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya acaba d’iniciar un programa per localitzar, catalogar i visualitzar les col·leccions especials i els arxius personals de les biblioteques que formen part del Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya (CCUC).

D’aquesta manera es donen a conèixer les anomenades hidden collections o col·leccions amagades, que sovint no han estat catalogades adequadament i que representen un valor intel·lectual potencial. Desconegudes i inaccessibles per als estudiosos, es poden considerar també un element clau per a la recerca i la difusió de la cultura catalana.

Podem trobar referenciades 1.920 col·leccions i arxius personals. Es poden consultar a  www.cbuc.cat/colleccionsespecials i també des de la pàgina principal del CCUC.

El CRAI Biblioteca Pavelló de la República té una destacada participació amb diverses col·leccions i fons personals, com la col·lecció de paper moneda o dels banderins i els fons personals de destacats personatges lligats a la Segona República, la Guerra Civil, el franquisme o el món de l’exili.

Altres exemples que hi trobareu són les cartes de Jacint Verdaguer o la documentació civil relativa a la família Salvat-Papasseit a Cuba de la Biblioteca de Catalunya. O bé els mapes antics del Centre Excusionista de Catalunya i la col·lecció d’indumentària de l’Institut del Teatre, entre d’altres.

La intenció és que la catalogació i la difusió d’aquest material n’incentivi encara més la seva digitalització.

Esperem que aquesta informació us sigui d’utilitat!

Aquesta entrada s'ha publicat en La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat, Recursos web i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.