Estem molt contents de poder-vos anunciar la presentació del nou llibre del nostre usuari i benvolgut amic Miquel Izard, Que lo sepan ellos y no lo olvidemos nosotros: el inverosímil verano del 36 en Catalunya, que tindrà lloc el proper dia 4 de desembre, a l’Aula Gran de la Facultat de Filosofia, Geografia i Història a les 19 hores.

Professor emèrit d’història de la Universitat de Barcelona, Izard ha escrit, després llarg temps de profundes investigacions, un estudi sobre que va passar l’estiu de 1936 a la Catalunya anarquista i republicana. Es tracta d’un estat de la qüestió sobre el procés revolucionari iniciat el juliol de 1936 , amb anècdotes, curiositats i dades dels canvis en la vida quotidiana catalana durant l’única revolució anarquista de la història. Es centra en les col·lectivitzacions de fàbriques, les noves formes d’educar, i en els canvis en la moral de l’època, deixant de banda la visió d’alguns historiadors que asseguren que només hi va haver assassinats i incendis d’esglèsies.

Us recomanem la seva lectura i us animem a que assistiu a la presentació que anirà a càrrec, entre d’altres, d’Albert Planas i Serra, historiador del Centre d’Estudis Històrics Internacionals (CEHI), també usuari i bon amic del CRAI Biblioteca  Pavelló de la República.

Aquesta entrada ha esta publicada en Guerra Civil espanyola, Notícies d’actualitat, Novetats bibliogràfiques: hem triat…. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Presentació del nou llibre de Miquel Izard: “Que lo sepan ellos y no lo olvidemos nosotros: el inverosímil verano del 36 en Cataluña”

1. rossinyoltucan ha dit:

Moltes mercès, Judith. Que déu to pagui amb una bona feina. Salut

M'agrada