Nou servei de consulta d’hemeroteca al Centre de Documentació Montserrat Roig

El Centre de Documentació Montserrat Roig del Col·legi de Periodistes de Catalunya és una institució que dóna suport a les tasques culturals i de difusió del Col·legi i que funciona regularment des de l’any 1956, amb un fons de més de 5000 volums i més de 130 títols de diaris i revistes així com d’altres materials.

La seva col·lecció històrica la conformen obres provinents de les associacions professionals anteriors a la Guerra Civil i de l’antiga Asociación de la Prensa de Barcelona. En destaquen la col·lecció de la Hoja del Lunes, Annals del Periodisme Català (primera època), memòries i anuaris de diferents associacions històriques, tesines de les escoles dels anys setanta prèvies a l’existència dels estudis universitaris en periodisme.

Fa pocs dies han inaugurat un nou servei de consulta a les hemeroteques dels principals diaris. Es tracta d’un escriptori virtual des del qual es pot accedir als webs i hemeroteques de la premsa catalana i espanyola, així com a les plataformes que els recullen (Quiosc, Orbyt i Kioskoymas). Aquest servei s’ofereix presencialment a la seu del Col.legi a Barcelona.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies d’actualitat i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.