Nou portal de la Universitat d’Alacant sobre represaliats del franquisme

Recentment s’ha inaugurat La memoria recuperada: represaliados del franquismo en la provincia de Alicante un nou portal web de la Universitat d’Alacant que dòna a conèixer el nom, els cognoms i la  història de moltes de les víctimes de la dictadura franquista a la província d’Alacant.

alacant

El projecte que reculll més de 12.000 casos, la majoria jornalers i agricultors entre 30 i 39 anys, ha requerit d’una exhaustiva investigació sobre els represaliats en l’àmbit de la província durant la Guerra Civil i la dictadura franquista a partir de la seva pertinença, col · laboració o relació amb partits polítics, sindicats, organitzacions religioses o militars, minories ètniques, societats secretes, lògies maçòniques i grups de resistència, així com l’exercici de conductes vinculades amb opcions culturals, lingüístiques o d’orientació sexual.

Cadascuna de les fitxes incloses a la base de dades, conté informació de tipus personal, polític, de militància i caràcter judicial. A més, es recull informació dels intel · lectuals de l’època que van estar a la presó i quins presos polítics van ser obligats a passar pel reformatori, entre altres casos.

La realització del projecte sota la direcció del professor i actual director de l’Arxiu de la Democràcia, Francisco Sevillano, és el resultat de la feina feta per un equip d’investigació format per diversos historiadors i col·laboradors lligats a la Comissió Cívica per a la recuperació de la Memòria Històrica d’Alacant.

Felicitem als companys de la Universitat d’Alacant per aquesta iniciativa!

Aquesta entrada s'ha publicat en Franquisme, Notícies d’actualitat, Recursos web i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.