Nou llibre d’Arnau Gonzàlez i Vilalta: La tercera catalunya (1936-1940)

LaterceraCatalunyaGEl nostre usuari i amic Arnau Gonzàlez i Vilalta acaba de publicar el llibre La tercera catalunya (1936-1940)   un recull de la correspondència entre Ramon Sugranyes de Franch, professor i dirigent catòlic que durant la República va participar en la reforma educativa catalana i en moviments estudiantils catòlics i el seu amic Carles Eugeni Mascareñas Portusach, catalanista i catòlic, membre de la Joventut Universitària de la Lliga Regionalista i de la Federació Nacionalista d’Estudiants de Catalunya (FNEC). Podem considerar l’obra, amb una documentada introducció, com una novel·la amb el transfons de la guerra civil espanyola.

A través de les cartes publicades es  veu la posició que tot dos personatges mantenen des de l’exili. Potser Mascareñas fou més proper a la República però mai no es van vendre a cap dels dos bàndols.

Per elaborar aquesta obra els seu autor ha consultat documents del Fons Personal Josep Maria Trias i Peitx del CRAI Biblioteca Pavelló de la República.

Arnau Gonzàlez és professor del Departament d’Història Moderna i Contemporània de la UAB.  Ha centrat les seves investigacions en diversos aspectes del nacionalisme català dels anys trenta del segle XX. Ha publicat nombrosos articles  i actualment treballa en una obra que explicarà quina fou la visió de la diplomàcia i premsa europea de la Catalunya en guerra del 1936-1939.

Moltes felicitats per la feina feta Arnau!

2 thoughts on “Nou llibre d’Arnau Gonzàlez i Vilalta: La tercera catalunya (1936-1940)

1. En realitat es deia Carles Eugeni Mascareñas Portusach.

M'agrada

• Benvolguda Cristina,
      moltes gràcies pel teu comentari. Vam escriure el nom tal i com apareix al llibre de l’Arnau Gonzàlez. Hem consultat el registre d’autoritat del catàleg del CRAI UB i efectivament tens tota la raó. Ara mateix ho corregim!
      Gràcies de nou.
      Salutacions cordials,