Nou portal de col·leccions especials de les biblioteques del CCUC

El CBUC acaba d’inaugurar un nou portal per visibilitzar i millorar la cerca de les col·leccions especials de les biblioteques del CCUC, el Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya.

cucc_pave

Actualment hi ha 2.180 col·leccions especials de 31 institucions diferents, de les quals 290 es troben digitalitzades en diferents repositoris institucionals.

El concepte de col·leccions especials, en l’àmbit de biblioteques, fa referència a aquelles col·leccions de materials únics valuosos i irrepetibles com poden ser manuscrits, llibres rars, fons personals i fons d’arxiu. Aquestes inclouen materials de tota mena com fotografies, dibuixos, cartes, cartells, fullets, mapes, partitures, revistes, etc.

La Universitat de Barcelona, amb un total de 171, és la institució amb més nombre de col·leccions especials per darrera de la Biblioteca de Catalunya. El CRAI Biblioteca Pavelló de la República és la biblioteca capdavantera en documentació aportada. Destaquem com a principals col·leccions especials digitalitzades la de Cartells, Banderins, Segells i Paper Moneda.

La seva difusió té un doble objectiu, proporcionar principalment als investigadors accés als recursos primaris, considerats elements clau per a la recerca i també ser una font de difusió de la història i de la cultura catalanes.

Amb aquest portal s’espera incentivar la descoberta i la difusió d’aquestes col·leccions i també ajudar que aquestes passin a formar part de futurs projectes de digitalització.

Esperem que us agradi!

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies d’actualitat, Recursos web i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.