Inaugurada l’exposició “Espriu. He mirat aquesta terra” amb material del CRAI Biblioteca Pavelló de la República

El dia 29 d’octubre es va inaugurar al Centre de Cultura Contemporànea de Barcelona: l’exposició “Espriu. He mirat aquesta terra” amb motiu de la commemoració del centenari del naixement del poeta, narrador i dramaturg Salvador Espriu (1913-1985).

Imatgegran_Espriu

La mostra desenvolupa diferents aspectes de la biografia de l’escriptor, figura cabdal de la cultura catalana, el seu món literari i la repercussió pública de la seva obra. Es reivindica l’actualitat de Salvador Espriu, la vigència en el món d’avui dels seus temes i punts de vista, en la triple perspectiva que l’exposició proposa: el món mític i simbòlic, la transcendència social i la crítica indomable.

Evoca “el mite de Sinera; el compromís ètic davant de la guerra civil i de la postguerra; la defensa de la cultura catalana en temps difícils; el fenomen Espriu, quan va esdevenir una referència indispensable de la cultura espanyola; la seva visió de «la pell de brau» basada en el diàleg i la tolerància; la candidatura al Premi Nobel, i el món imaginatiu, de vegades grotesc, de vegades evocador, d’una potència extraordinària”.

L’exposició presenta una gran quantitat de materials inèdits procedents d’arxius i col·leccions particulars. El CRAI Biblioteca Pavelló de la República ha prestat diversa documentació: un exemplar del diari català La Publicitat, del 9 d’octubre de 1934, una carta de Salvador Espriu adreçada José Maria Valverde ,datadael 28 d’agost de 1965, un full volant del 22 d’abril de 1942 amb una salutacio de Martí de Riquer a Santiago Pericot, cap provincial de propaganda i un document sobre la Unión de Profesores universitarios españoles en el extranjero de París, amb data de 1940, sobre els problemes dels professors universitaris espanyols a l’estranger.

Comissariada Julià Guillamón, usuari i amic del CRAI Biblioteca Pavelló de la República, serà, sense dubte, un dels actes centrals de l’Any Espriu.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Fons d'arxiu, Franquisme, Guerra Civil espanyola, Notícies d’actualitat i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.