Donatius al CRAI Biblioteca Pavelló de la República

Com ja us hem comentat en altres ocasions, la nostra biblioteca molt sovint amplia els seus fons mitjançant intercanvis o donacions. Amb la situació de crisi actual i la manca de pressupost per adquirir nou material només ens resten aquestes opcions per a poder completar les nostres col·leccions.

Un dels principals benefactors que tenim al CRAI Biblioteca Pavelló de la República  és Conrad Vilanou, catedràtic de la Universitat de Barcelona. Gràcies al seu esperit filantròpic gaudim d’un llegat de valor excepcional. Al catàleg del CRAI de la Universitat de Barcelona hi ha més de dues-centes obres donades per aquest benefactor.

A tall d’exemple, dir-vos també que darrerament hem gaudit d’algunes donacions singulars molt relacionades.

Per una banda la Biblioteca Santiago Rusiñol de Sitges ens va oferir  tres anys complets de la revista Flechas y Pelayos: semanario nacional infantil : por el imperio hacia Dios, el 1946, 1947 i 1948 que ha servit per completar la nostra col·lecció.

Flechas y Pelayos era una revista infantil vinculada a la Falange Española Tradicionalista y de las JONS, publicada per primera vegada l’any 1939. La revista depenia del Frente de Juventudes i va ser dirigida pel monjo Justo Pérez de Urbel. La publicació comptava amb un suplement anomenat Maravillas i es va publicar setmanalment fins l’any 1949.

I per altra banda un particular ens ha donat una altra col·lecció de revista infantil:  Yumbo : revista infantil de humorismo y aventuras. Publicada entre 1934 i 1960 per les editorials barcelonines Hispano Americana i Ediciones Cliper, era setmanal i es convertí també en un dels màxims exponents del còmic infantil de postguerra.

Us recordem que podeu fer donació de llibres i revistes d’història contemporània, així com de qualsevol tipus de documentació d’arxiu relacionada amb la nostra temàtica.

Al CRAI Biblioteca Pavelló de la República el material continuarà estant a la vostra disposició  i també podrà ser consultat per la resta dels nostres usuaris!

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies d’actualitat i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.