Durant el passat més de desembre es va ampliar el número de col·leccions especials del Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya (CCUC) que pertanyen a la  Universitat de Barcelona. Totes elles formen part dels fons del CRAI Biblioteca Pavelló de la República:

• Adhesius: Consta de més de 10.000 unitats documentals i prové de donacions de particulars i d’entitats i també d’intercanvis amb altres col·leccionistes d’arreu de l’estat i de l’estranger. Des del punt de vista històric, constitueix una font important i poc coneguda per a l’estudi dels fets polítics, econòmics, socials i culturals esdevinguts a Catalunya i Espanya des del final del franquisme fins als nostres dies.

ccuc

El CRAI Biblioteca Pavelló de la República té una destacada participació amb diverses col·leccions i fons personals, com la col·lecció de paper moneda o dels banderins i els fons personals de destacats personatges lligats a la Segona República, la Guerra Civil, el Franquisme o el món de l’exili.

Recordeu que moltes d’aquestes col·leccions estan digitalitzades a la Memòria Digital de Catalunya  i que podeu consultar totes les col·leccions especials catalogades, directament  al portal de les col·leccions especials.

Aquesta entrada s'ha publicat en Fons d'arxiu, La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca, Recursos web i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Noves col·leccions especials del CRAI Biblioteca Pavelló de la República al CCUC, el Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya

1. Mònica ha dit:

Enhorabona!