Donació del fons documental del Grup Escoles Mataró (GEM) al CRAI Biblioteca Pavelló de la República

gem_1L’Associació cultural Llibre Viu, a principis d’aquest any 2014, va fer donació del fons documental del GEM, Grup d’Escoles Mataró, al CRAI Biblioteca Pavelló de la República.

El GEM es va fundar l’any 1996, amb l’objectiu de fer front a les noves inquietuds educatives,  a partir de la col·laboració d’un grup de famílies i de persones expertes en pedagogia que volien crear una entitat engrescadora, respectuosa amb les creences ideològiques de tothom, integradora de persones de diferents orígens socials, oberta a totes les cultures i, a la vegada, potenciadora de la catalanitat.

Una escola que considerava com a propis els principis de la denominada pedagogia activa i que, sense cap mena de compensació, volia aportar un autèntic servei a la ciutat.

El fons donat es compon principalment de documentació interna del GEM relacionada amb la història de la institució, amb textos diversos sobre educació, informes, correspondència, circulars, etc…

Podeu consultar  l’inventari d’aquesta interessant col·lecció i la seva descripció bibliogràfica al catàleg del CRAI de la Universitat de Barcelona.

L’Associació Cultural Llibre Viu, amb qui el CRAI Biblioteca Pavelló de la República manté un acord de col·laboració, pretén donar una nova vida als llibres, facilitant l’intercanvi gratuït amb aquelles persones que ho desitgin i que n’aportin algun que ja no els faci falta, establint un nou circuit d’aprofitament de molts llibres que anirien irremeiablement a parar a la brossa.

Aquesta entrada s'ha publicat en Fons d'arxiu, La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.