El CRAI Biblioteca Pavelló de la República recorda Jaume Busqué i Barceló

busqueEl CRAI Biblioteca Pavelló de la República lamenta la mort de Jaume Busqué i Barceló, usuari i amic, a l’edat de 63 anys.

Nascut a Sabadell, i resident a la ciutat de Barcelona, era llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Va treballar a la revista Arreu i al diari Avui i va ser durant molts anys tècnic de la Generalitat de Catalunya. Els últims mesos va treballar al Centre d’Història Contemporània de Catalunya.

És autor del llibre sobre el també sabadellenc Xavier Vinader: periodisme i compromís (2009) i de l’edició del llibre Quan els obrers van ser els amos (2012) escrit pel mateix Vinader.

És coautor, junt amb Lluís Bursó, de tres articles publicats a la revista L’Avenç sobre El Cànem, la fàbrica propietat de la família dels Godó, editors de La Vanguardia, del barri del Poblenou: “El Cànem: de fàbrica dels Godó a presó de Franco” que va esdevenir presó franquista, en què els autors investiguen la transformació del Cànem, una fàbrica de filats i teixits de jute, cànem i lli, en una presó del règim franquista, una extensió al Poblenou de la presó Model de Barcelona. Van obtenir el Premi Appec al millor reportatge de 2013.

A L’Avenç, a banda dels ja esmentats articles sobre El Cànem, havia publicat un article sobre el periodista Josep M. Huertas (L’Avenç 362, novembre de 2010).

Actualment preparava un llibre sobre el mateix tema del Cànem que ampliava les seves investigacions ja publicades.

Jaume Busqué i Barceló va reconèixer que «les dues coses que més m’han marcat són el meu pas per l’escoltisme i pel PSUC». Com a militant d’aquell partit, durant el procés de Burgos (1970) va ser detingut i empresonat 22 dies a La Model.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies d’actualitat i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a El CRAI Biblioteca Pavelló de la República recorda Jaume Busqué i Barceló

1. Maria Teresa García Fochs ha dit:

Sempre el recordaré amb afecte; era una persona de gran bonhomia.

M'agrada