Donatiu del Grup de Recerca en Estats, Nacions i Sobiranies (GRENS) al CRAI Biblioteca Pavelló de la República

No es la primera vegada que us parlem del Grup de Recerca en Estats, Nacions i Sobiranies (GRENS) que pertany a l’Institut Universitari d’Història Jaume Vicens i Vives de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

El CRAI de la  UB, a través de la Biblioteca del Pavelló de la República va signar  un conveni de col·laboració amb el GRENS, una plataforma d’investigació en història contemporània amb una visió transversal i mundial, amb resultats molt positius des de l’any 2013. D’aquí han sorgit diversos projectes dels que ja us hem anat informant en altres post del nostre bloc.

Dins el marc de les Jornades Internacionals de Commemoració del Centenari de la República Portuguesa organitzades pel Departament d’Humanitats i d’Història de l’Art de les Universitats Pompeu Fabra (UPF) i Rovira i Virgili, l’any 2011, a Tarragona, es van reunir un grup d’investigadors per analitzar l’impacte d’aquest fet i ara s’ha publicat el resultat:  A redòs de Portugal : Jornades Internacionals de Commemoració del Centenari de la República Portuguesa . Un exemplar d’aquesta obra ha estat donat pel GRENS al CRAI Biblioteca Pavelló de la República i ja el podeu consultar al catàleg del CRAI.

D’altre banda s’ha fet també donació del llibre “Les Llums s’apaguen a tot Europa” : la Fi de la Belle Époque de Josep Pich i Mitjana, un estudi que forma part del projecte d’investigació: “Las problemáticas federalistas españolas, siglos XIX-XX” sufragat pel Ministerio de Ciencia e Innovación. És una aproximació a un dels períodes més interessants i convulsos d’Europa que ha estat elaborat amb nombrós material gràfic de la nostra biblioteca.

El proper dijous dia 11 de desembre, a les 18 hores, el professor Pich presentarà  “Les Llums s’apaguen a tot Europa” : la Fi de la Belle Époque a l’Aula Ramon Juncosa del Centre d’Estudis Històrics Internacionals  (CEHI ), amb seu al Pavelló de la República. Hi esteu tots convidats!

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.