Presentació del portal Sidbrint

presentacio_sidbrint

Marta Platero i Lourdes Prades durant la presentació. Presideix la taula Montserrat Bailach.

El passat dia 20 de novembre es va presentar el portal SIDBRINT (Sistema d’Informació Digital sobre les Brigades Internacionals), a la III Jornada sobre Biblioteques patrimonials que es va celebrar a l‘Ateneu Barcelonès amb gran èxit de públic.

Fa pocs dies us vam parlar d’aquest acte en un altre post del nostre blog. Lourdes Prades i Artigas del CRAI Biblioteca Pavelló de la República i Marta Platero Gómez, becària FPI de la Universitat de Barcelona van ser les encarregades de presentar aquest projecte finançat pel Ministerio de Ciencia e Innovación.

Avui us volem parlar una mica més del portal, que té com a principal objectiu  la digitalització de la memòria històrica de la Guerra Civil espanyola, dels brigadistes i de les Brigades Internacionals.

Primerament direm que es troba encara en fase de producció i que es tracta d’una versió 1.0. Es composa de dues bases de dades principals, la de Brigadistes i la de Fonts Documentals, la principal, doncs tota la informació fa referència a aquesta base de dades.

Trobem també una base de dades referencial, la d’Enquadrament Militar per contextualitzar adscripció militar dels brigadistes i en darrer lloc dues bases de dades complementaries: la Col·lecció Digital i els Recursos Web.

Es mostra en vuit llengües: totes les de l’estat espanyol i les de les 9 Universitats que col·laboren en el projecte.

sidbrint_blog_2

Hi ha un menú principal amb tres apartats:

• Què és Sidbrint, on s’explica breument la intenció del projecte.
  • Investigadors, amb un llistat de les 33 persones que col·laboren en el portal i una recopilació de les publicacions relatives a les Brigades Internacionals.
  • Buscador per fer cerques de contingut als més de 5000 registres de brigadistes i gairebé 1000 fonts documentals.

Trobem un apartat de Noticies on van apareixent totes aquelles relacionades amb les brigades i brigadistes i que poden ser des de la publicació d’un llibre com un acte commemoratiu i també un de continguts destacats, normalment són els darrers brigadistes o fonts documentals afegides al portal.

A la part final de la pàgina apareixen tots els partners, universitats i organismes que han col·laborat amb el desenvolupament de SIDBRINT.

S’està implementant un sistema de geolocalització per ubicar als brigadistes i poder fer un seguiment de la trajectòria que van seguir des del seu país d’origen i també un cop finalitzada la guerra. De moment es troba en fase beta.

Us anirem informant de totes les novetats a mida que el projecte avanci. Ja ens direu que us ha semblat!

Aquesta entrada s'ha publicat en Guerra Civil espanyola, Notícies d’actualitat, Recursos web i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Presentació del portal Sidbrint

1. Santiago ha dit:

Felicitats !

M'agrada

2. Retroenllaç: Presentació del portal SIDBRINT a la Universitat de Barcelona | Blog de la Biblioteca del Pavelló de la República