Les exposicions virtuals a la web del CRAI Biblioteca Pavelló de la República

Avui us tornem a parlar sobre les Exposicions virtuals de la nostra pàgina web. El motiu és que hem finalitzat la migració de continguts de tots els reculls monogràfics que teníem a l’antiga web sobre diversos temes relacionats amb la nostra temàtica com la Commemoració del 70è aniversari de la diàspora republicanaEls Jocs Florals de la Llengua Catalana a l’exili (1941-1977) o el Trentè aniversari del referèndum de la Constitució espanyola (6 desembre 2008), etc.

En aquesta ocasió  volem destacar dos reculls que  van estretament relacionats.

El 13 d’octubre de 1909 va ser afusellat Francesc Ferrer i Guàrdia al castell de Montjuïc, acusat de ser l’instigador dels fets de la Setmana Tràgica de Barcelona, ocorreguts al juliol del mateix any. L’any 2009, amb motiu de la commemoració del centenari  d’aquests fets, les biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona del Pavelló de la República i de Campus Mundet van elaborar un recull bibliogràfic amb una presentació del Dr. Francesc Xavier Hernández Cardona  del Departament de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona i amb una selecció de bibliografia, imatges i recursos web.

D’altra banda, amb motiu del centenari dels fets de la Setmana Tràgica de Barcelona de juliol de 1909, les biblioteques del CRAI Pavelló de la República i del  CRAI de Filosofia, Geografia i Història  van elaborar un altre recull bibliogràfic amb una presentació de la Dra. Teresa Abelló i Güell del Departament d’Història Contemporània i sotsdirectora del Centre d’Estudis Històrics Internacionals de la Universitat de Barcelona que inclou també una selecció de bibliografia, d’imatges i de recursos web.

setmana_tragica

ferrer_guardiaTornem a recordar-vos que aquests recursos els anem actualitzant periòdicament amb novetats bibliogràfiques, de publicacions periòdiques o material d’arxiu i enllaços d’interes.

Esperem que siguin del vostre gust!

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Guerra Civil espanyola, Notícies de la biblioteca, Recursos web, Segona República espanyola i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Les exposicions virtuals a la web del CRAI Biblioteca Pavelló de la República

1. Retroenllaç: Coneixes la nostra pàgina d’exposicions virtuals? | Blog de la Biblioteca del Pavelló de la República