Jornades “Cap a un nou Orient Mitjà? Reptes i oportunitats per a la pau”

orient_mitjaL’Orient Mitjà es troba avui en un procés accelerat de canvi. Tot i que hi perduren importants factors de continuïtat, la reconfiguració geopolítica en curs fa preveure alteracions de gran magnitud per als propers anys i dècades.

Aquestes jornades pretenen ser una aproximació a aquests factors de canvi que viu la regió des d’un punt de vista que va més enllà dels països i els conflictes concrets, amb les mirades d’experts del món acadèmic i de l’anàlisi de conflictes i de professionals dels mitjans de comunicació i de l’acció humanitària.

Entre els ponents, destaquen experts internacionals i nacionals com Georges Corm, Jean-Pierre Filiu, Lurdes Vidal, Gema Martín Muñoz, Magali Thill, David Meseguer, Francesca Friz-Prguda, Jesús A. Nuñez, Antoni Segura i Rafael Grasa, entre d’altres.

Coorganitzades pel Centre d’Estudis Històrics Internacionals (CEHI) i per l’ Institut Català Internacional per la Pau (ICIP), les sessions tindran lloc els propers dies 28 i 29 d’abril i 4 i 5 de maig a l’Aula Magna de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona  al Carrer Montalegre, 6, 4a planta de Barcelona. Us adjuntem el programa de les jornades.

Per poder assistir-hi cal inscriure’s prèviament a través del correu electrònic activitats.icip@gencat.cat o per telèfon al 93 554 42 86. Hi haurà servei de traducció durant la conferència inaugural, el dimarts dia 28; la resta de dies les ponències seran en català o castellà.

Per als estudiants de la Universitat de Barcelona es reconeix un crèdit de lliure elecció (assistència + aprofitament) prèvia inscripció a cehi@ub.edu

Esperem que siguin del vostre interès!

Us recordem que al CRAI Biblioiteca Pavelló de la República podeu trobar bibliografia sobre el tema amb les matèries Orient Mitjà i Països Arabs.

Aquesta entrada s'ha publicat en Conferències, Cursos, jornades i congressos, Notícies d’actualitat i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.