El CRAI Biblioteca Pavelló de la República imparteix sessions de formació a la Facultat de Geografia i Història

Un any més, des del Departament d’Història contemporània de la Universitat de Barcelona han sol·licitat  al CRAI Biblioteca Pavelló de la República l’organització de sis sessions  de formació dirigides a la totalitat d’estudiants de primer curs de Grau de Geografia i Història.

Els professors Ramón Casteràs, Jordi Ibarz, Àngels Solà i Carles Viñas són els responsables dels grups, quatre de matí i dos de tarda. Les quatre primeres sessions van ser impartides el passat dia 16 d’abril i  el 7 de maig i les dues restants estan programades per al 21 de maig.

El propòsit d’aquestes sessions és: d’una banda donar a conèixer als estudiants les eines i els fons que el CRAI de la Universitat de Barcelona posa a la seva disposició, i de l’altra  presentar el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República en el seu doble vessant de biblioteca i arxiu.

Curs

La primera part és un recordatori del que els estudiants aprenen a les sessions que el CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història prepara a principi de curs: es fa un repàs de com funciona el catàleg, de com obtenir documents mitjançant el servei del PUC, el préstec universitari consorciat, o el Préstec Interbibliotecari i s’introdueixen recursos d’informació que poden ser útils com RACO, Dialnet, la Memòria Digital de Catalunya, etc.

A continuació, i com a nucli de la sessió, s’explica la tipologia de fons del CRAI Biblioteca Pavelló de la República: monografies, publicacions periòdiques, cartells, adhesius, segells, etc. Prestem especial atenció en explicar el funcionament de l’arxiu.  Partim d’un supòsit pràctic sobre una recerca relacionada amb  el Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya durant la Guerra Civil. D’aquesta manera expliquem, pas a pas, què és un inventari d’arxiu, com consultar-lo, com identificar els documents, com sol·licitar-los, etc.

Per acabar, els alumnes han de respondre unes preguntes relacionades amb tot el que s’ha explicat i que després s’han d’entregar al professor corresponent.

Felicitem els professors del Departament d’Història Contemporània per aquesta iniciativa que, per quart any consecutiu, ajuda a fer més visible i útil el CRAI de la UB!

Aquesta entrada ha esta publicada en Notícies d’actualitat. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.