Eduroam o WifiUB?

Fa poques setmanes el Bloc d’Informàtica i Telecomuniacions de l’Àrea de Tecnologies de la Universitat de Barcelona va publicar un post que ens va semblar molt interessant.

Parlava sobre la utilització de les xarxes sense fils. Cada cop és més habitual que els usuaris de les biblioteques es connectin a aquest tipus de xarxes per a poder navegar per Internet.

Convé saber que la Universitat de Barcelona disposa de dos serveis de xarxa sense fils amb característiques diferents:

• la WifiUB : servei corporatiu d’accés sense fils a la xarxa de la Universitat de Barcelona, orientat bàsicament a la “navegació Web” per a connexions temporals.
  • Eduroam : servei mundial de mobilitat segura que permet a estudiants, PAS i PDI de  les institucions membres tenir connexió a Internet a través del mateix campus i a les altres institucions participants.

Des de l’Àrea de tecnologies ens recomanen que fem servir  Eduroam doncs es tracta d’un servei més segur. Les dades viatgen encriptades i, tot i que el procés de connexió requereix en alguns dispositius una acció manual inicial, una vegada està configurat queda guardada per sempre i no cal autenticar-se cada cert temps. Si ens desplacem a altres institucions amb el servei Eduroam, en la majoria de casos la connexió s’establirà de manera automàtica.

En canvi, el servei WifiUB funciona amb un portal captiu, la connexió es fa de manera automàtica però en accedir a Internet, apareix una primera pàgina on es demanen les nostres credencials, que només es mantenen mentre  la sessió està activa. Una vegada es perd o hi ha un període d’inactivitat cal tornar-les a introduir.

Si voleu obtenir més informació podeu consultar la pàgina del CRAI de la Universitat de Barcelona o bé les pàgines d’Eduroam.

Recordeu que al CRAI Biblioteca Pavelló de la República també podeu gaudir d’aquests serveis!

Aquesta entrada s'ha publicat en Ens ha agradat, Notícies d’actualitat, Recursos biblioteca i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.