“Anarquistes i baixos fons: poder i criminalitat a Catalunya (1931-1944)” nou llibre de Federico Vázquez Osuna

Portada Fede20153_Portada Fede.qxdAvui us volem parlar del darrer llibre publicat pel nostre benvolgut usuari i amic Federico Vázquez Osuna que porta per títol Anarquistes i baixos fons : poder i criminalitat a Catalunya (1931-1944)

Aquesta obra repassa les vides d’alguns dels anarquistes de les primeres dècades del segle passat quan l’anarquisme era la principal força sindical de Catalunya.

Eren personatges que practicaven un doble joc polític i col·laboraven amb els Sindicats Lliures i les forces franquistes.

El llibre compta amb un pròleg de José María Mena, exfiscal en cap del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

Federico Vázquez Osuna (Alcaudete, Jaén, 1964) és doctor en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona i Màster en Criminologia i Execució Penal per la Universitat Autònoma de Barcelona. Compagina la seva feina a l’Administració de Justícia amb la d’investigador adscrit al Centre d’Estudis Històrics Internacional ubicat al Pavelló de la República de la Universitat de Barcelona.

Les seves investigacions se centren en l’època de la República, la Guerra Civil i el franquisme. Especialment tracta temes que fan referència a l’administració de justícia i la repressió.

Entre els seus llibres destaquem La rebel·lió dels Tribunals. L’Administració de justícia a Catalunya (1931‐1953), La justícia durant la Guerra Civil. El Tribunal de Cassació de Catalunya (1934‐1939) i  La Repressió franquista a l’àmbit local : Manlleu, 1939-1945.

Des del nostre blog us recomanem la lectura d’aquesta obra i aprofitem per felicitar al Federico per la feina feta!

Aquesta entrada s'ha publicat en CEHI, Els nostres usuaris publiquen, Ens ha agradat, Notícies d’actualitat, Novetats bibliogràfiques: hem triat… i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.