Disponible una nova subsèrie del Fons Personal Xavier Vinader

L’any 2008 el periodista català  Xavier Vinader i Sánchez (Sabadell, 1947 – 2015) va lliurar al Centre d’Estudis Històrics Internacionals de la Universitat de Barcelona el seu arxiu personal amb la voluntat de posar a disposició dels estudiosos i investigadors els materials utilitzats en l’elaboració dels seus articles i reportatges periodístics.

Tal i com vam explicar-vos en un altre post, el fons personal Xavier Vinader custodiat al  CRAI Biblioteca Pavelló de la República està en procés de catalogació.

A finals de l’any passat  Alba Daroca, becària del Màster universitari de Biblioteques i Col·leccions Patrimonials, va encarregar-se de classificar, esporgar, catalogar i inventariar la subsèrie 7 del Fons Personal Xavier Vinader. Aquesta subsèrie consta dels papers personals del periodista: correspondència, papers personals diversos (carnets, diplomes, homenatges i condecoracions, etc.), materials relacionats amb bibliografía de i sobre Xavier Vinader, documentació diversa vinculada a l’anomenat Cas Vinader (1981) i documents sobre la vaga política de Sabadell de febrer de 1976, que s’ha incorporat en aquesta subsèrie pel  paper que Vinader, fill de Sabadell, va jugar en aquesta primera vaga general de la transició.

Podeu consultar l’inventari provisional a la nostra pàgina web: L’Arxiu del Pavelló de la República > Inventaris dels Fons d’Arxiu > Fons personal Xavier Vinader.

Aquesta entrada s'ha publicat en Fons d'arxiu, La Biblioteca difon el seu fons i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.