Celebració del Dia Europeu del Patrimoni Universitari a la Universitat de Barcelona

El passat dia 18 de novembre a les universitats europees es va celebrar el Dia Europeu del Patrimoni Universitari.

Enguany, la UNIVERSEUM, the European University Heritage Network, xarxa europea que des de l’any 2000 té com objectiu la preservació, l’estudi, l’accés i la promoció de col·leccions universitàries, museus, arxius, biblioteques, entre d’altres, va proposar relacionar els conceptes de patrimoni i guerra.

Amb motiu d’aquesta celebració, la Universitat de Barcelona ha volgut exposar alguns dels seus elements patrimonials relacionats amb la guerra.

S’ha volgut il·lustrar un dels episodis més sagnants de la història recent de l’Estat espanyol, la Guerra Civil, mitjançant cartells, fotografies, segells… La mostra permet contemplar, a tall d’exemple, els danys ocasionats pels bombardeigs a l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona a través de diverses fotografies. Trobem també cartells que copsen com les diferents faccions involucrades en el conflicte creaven la seva pròpia propaganda. S’ inclouen, a més a més, objectes singulars relacionats estretament amb el conflicte.

La major part dels materials procedeixen dels nostres fons. Us recordem que el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República es considera un dels arxius-biblioteca més importants del món quant a documents sobre la Segona República, la Guerra Civil espanyola (1936-1939), l’exili, el franquisme i la transició espanyola.

D’altre banda, la Universitat de Barcelona conserva també un gran fons documental i fotogràfic d’aquest període a l’Arxiu Històric, situat a l’edifici històric de la Plaça Universitat.

Podeu visitar la mostra en aquest enllaç. Esperem que us agradi!

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Fons d'arxiu, Guerra Civil espanyola, La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca, Recursos web i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.