Pel·licula sobre la Guerra Civil amb participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Avui us volem parlar del llargmetratge que porta per títol  Espanya en dues trinxeres, la Guerra Civil en color.  Es tracta d’una producció de Minoria Absoluta i i Veo Televisión per a Discovery MAX dirigida per Francesc Escribano i Luis Carrizo que explica la Guerra Civil espanyola des de la distància històrica i com no s’havia vist mai amb anterioritat: en color!

minoria

L’accés al material original fotoquímic de la Guerra Civil Espanyola preservat en el fons de la Filmoteca Espanyola ha permès la digitalització a 4 K de materials originals, en molts casos únics al món, i s’ha aconseguit la màxima qualitat possible, una condició imprescindible per al procés de color.

S’han combinat les darreres tècniques digitals amb l’esforç tècnic i creatiu d’un equip de més de 50 persones. S’ha digitalitzat, restaurat i acolorit  el material original filmat entre 1936 i 1939 amb l’objectiu d’apropar aquests documents únics al gran públic i a les noves generacions.

L’autoria del guió és de Manel Lucas i s’ha comptat amb l’assessorament històric del prestigiós historiador Antony Beevor.

Després de ser presentada als Cinemes Verdi de Barcelona i també a Madrid, s’ha previst que s’emeti per TV3 en una data encara no confirmada.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha facilitat la reproducció de diversos cartells, com: Los 13 puntos de la victoria, Madrid : the “military” practice of the rebels : if you tolerate this your children will be next o Victoria, hoy más que nunca de Josep Renau, famós artista valencià.

Us avisarem quan s’emeti la pel·lícula per televisió perquè no us la perdeu!

Aquesta entrada s'ha publicat en Cinema, Fons d'arxiu, Guerra Civil espanyola, La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.