L’exposició “Art and Revolutionaries. Homage to the Pavillion of the Spanish Republic, 1937” a Londres amb participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Recordareu que fa uns quants mesos us vam parlar de l’exposició que va presentar la Galeria Mayoral de Barcelona on s’evocava el Pavelló de la República que es va poder veure primer a la Biennale des Antiquaires de París i després a Barcelona, fins el passat mes de desembre de 2016.

En tornem a fer menció perquè, precisament avui, a la Bowman Sculpture Gallery de Londres, es clausura aquesta exposició que ha estat oberta durant quatre setmanes, del 18 de gener al 10 de febrer del 2017.

La Galeria Mayoral ha tornat a presentar, amb un èxit rotund, aquest projecte artístic  de gran qualitat museística amb obres de Pablo Picasso, Joan Miró, Alexan­der Calder i Julio González, aquest cop a la ciutat de Londres on ha viatjat també El Segador, la pintura mural de Miró que va desaparèixer en ser desmantellat el pavelló i que ha estat reproduïda per aquesta mostra.

Recordem que aquesta exposició ha inaugurat la commemoració de 80è aniversari de l’Exposition Internationale des Arts et des Techniques appliquées à la Vie Moderne, celebrada el 1937 a París, amb l’objectiu de retre homenatge als artistes que hi van prendre part. El comissari de la mostra és Juan Manuel Bonet,  actual director de l’Instituto Cervantes de París i exdirector del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid.

Artistes revolucionaris és un projecte de gran rigor històric  que estat resultat d’un any de recerca i documentació i que ha comptat amb la col·laboració dels millors experts en el tema, així com amb el suport de la Successió Miró, la Calder Foundation, la Fundació Joan Miró de Barcelona, el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, i el CRAI (Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació) de la Universitat de Barcelona, entre d’altres.

A la mostra s’hi ha pogut veure també una una secció de documentació on el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República hi té un paper destacat doncs ha cedit nombrós material com ja us vam informar en un post anterior.

Dir per últim que, a més del famós mural de Miró, també es mostra el suport d’Artists International Association, que va ser una societat d’artistes fundada a Londres l’any 1933, que va realitzar exposicions i esdeveniments per promocionar i recolzar causes polítiques i que  van dur a terme diferents activitats per recaptar fons per ajudar a Espanya durant la Guerra Civil.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies d’actualitat i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.