“Trinxeres”, nou programa de Televisió de Catalunya sobre la Guerra Civil amb col·laboració del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Fa un parell de setmanes TV3 Televisió de Catalunya va estrenar Trinxeres, un nou programa on els periodistes Carles Costa, Eloi Vila i Marc Juan recorren  l’últim front de la Guerra Civil  a Catalunya, des del Pirineu fins a les terres del delta de l’Ebre, buscant rastres  i testimonis que demostren tota la crueltat i l’horror que es va viure en aquells paratges.

trinxeres

Recordem que l’any 1938, gairebé dos anys després de l’esclat de la guerra i concretament durant el mes d’abril, l’exèrcit franquista va arribar al mar, ocupant la població de Vinaròs.

Amb aquest fet, el territori republicà es va dividir en dues parts i Catalunya va quedar aïllada.

Durant nou mesos es va establir un front de guerra que resseguia la frontera natural dels rius Noguera Pallaresa, Segre i Ebre on s’hi van succeir un munt de batalles amb milers de morts i persones desaparegudes.

Els periodistes faran a peu un total de 350 quilòmetres per aquest front bèl·lic en diverses etapes. Durant el recorregut, s’entrevista a gent que aporta el seu testimoni i record d’aquells fets i  es faran diversos homenatges a persones anònimes  que van viure i patir la guerra.

Les històries molts cops s’il·lustren amb mapes, fotografies i altres recursos que ajuden a l’espectador a entendre els fets d’una manera senzilla i didàctica.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha cedit nombroses fotografies que provenen dels nostres fons d’arxiu, concretament de les sèries de fons personals Maluquer i Infiesta i també del nostre arxiu gràfic.

trinxeres

Gravació de la sèrie. Foto: TV3

No us perdeu aquest programa que ofereix una nova mirada sobre el tema de la Guerra Civil, sense cap dubte, original i innovadora.

Des del nostre blog felicitem als responsables per la tasca que han dut a terme i els desitgem molta audiència!

Aquesta entrada s'ha publicat en Fons d'arxiu, Guerra Civil espanyola, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca, Programes de Televisió i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.