Blog del CRAI Biblioteca del Pavelló de la república

Col·leccions especials al nostre fons

Avui us volem parlar de dues col·leccions especials del nostre fons que han estat incorporades a la pàgina de biblioteques personals del CRAI de la Universitat de Barcelona.

conrad vinader

Aquestes col·leccions especials estan formades a partir de les biblioteques particulars del professor Conrad Vilanou que ha exercit la seva tasca docent i investigadora en el si de la Universitat de Barcelona i del periodista Xavier Vinader. Arriben al CRAI a partir de la donació de la seva biblioteca personal i/o professional, per part d’ells mateixos i tenen interès per la seva especialització temàtica, a la vegada que ajuden a l’estudi de l’evolució del propi personatge.

Els fons patrimonials de la Universitat de Barcelona estan formats principalment  pel fons antic dipositat a la Biblioteca de Reserva i també pels fons d’arxius personals, i per les col·leccions bibliogràfiques, personals i temàtiques que tenen majoritàriament el seu origen en la donació de documents per part de persones i institucions amb projecció pública i amb una destacada vinculació amb la Universitat, i les col·leccions especials digitals.

La integració d’aquesta documentació en els fons de les biblioteques de la Universitat té com a objectiu principal oferir recursos per a la recerca, i com a objectiu addicional, ressaltar la vinculació de persones i fons amb aquesta institució.

Aquests llegats poden incloure diferents tipus de material (documents personals, correspondència, fotografies, biblioteques privades, etc.) que han estat escrits, reunits i utilitzats per una persona, una família o un organisme en l’exercici de les seves activitats i funcions, la qual cosa els fa molt interessants per a la investigació.