Donatiu d’imatges de Brigadistes Internacionals al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Recordareu que fa uns mesos us vam parlar del programa Catalunya Experience de TV3 amb motiu d’un capítol dedicat a la Katie Green i al seu germà Barney per les Terres de l’Ebre. Un territori molt lligat a la seva història i a la de la seva família, doncs el seu avi va morir al front de l’Ebre. Va ser un  viatge emocional dels germans Green a la recerca de les seves arrels. Katy i Barney Green són néts de dos brigadistes britànics que ho van deixar tot per venir a lluitar a favor de la República durant la Guerra Civil espanyola: George Green i Nan Green.

Gràcies a les nostres xarxes socials ara tenim l’immens plaer d’anunciar-vos que la jove del George i la Nan, la Fiona Green, vídua de Martin i mare de Barney i Katy, es va posar en contacte amb nosaltres i ens ha fet arribar imatges  inèdites dels dos brigadistes de gran valor testimonial!

Us les mostrem a continuació:

Recordem que la família Green, després de la gravació del programa, va tornar a Catalunya per deixar les cendres de Martín, que va morir l’any 2015,  al mateix paratge de les Terres de l’Ebre on va morir el seu pare, el soldat Green.

Si us interessa podeu trobar més informació sobre George Green i Nan Green al portal SIDBRINT Sistema d’Informació Digital sobre les Brigades Internacionals.

Des del nostre blog volem agrair a la Fiona el seu donatiu.  Many thanks Fiona!

Aquesta entrada s'ha publicat en Guerra Civil espanyola, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca, Programes de Televisió i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.