Els 80 anys del Guernica al programa Tria 33 amb participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Tria 33 és el nom del programa cultural de Televisió de Catalunya que s’emet de dilluns a diumenge pel Canal 33.

Cada dissabte Tria33 Extra aborda en profunditat un tema cultural amb un documental de 30 minuts.

Demà dissabte dia 29 d’abril emetran un reportatge sobre el Guernica de Picasso amb motiu de la commemoració del  seu 80è aniversari.

Una de les veus d’aquest reportatge és Alain Moreau, crític d’art que va ser entrevistat al nostre pati el passat dia 22 de març, just davant de la reproducció del quadre.

Va ser un plaer poder conèixer l’Alain, un veritable expert en Picasso i la seva obra. Vam poder gaudir dels seus coneixements i vam descobrir coses tan interessants com que un català, Jaume Vidal, resident al barri parisenc de Montparnasse, va ser qui preparà a Picasso la tela de 8 x 3’5 metres per pintar el Guernica o que existeix un esbós inèdit de l’artista malagueny, que representa una mare amb el seu fill mort, firmat i datat al març de 1937 i amb una dedicatòria a Paul Eluard, gran amic de Picasso, que demostraria que l’artista va reaccionar també a la tragèdia dels seus compatriotes malaguenys que va tenir lloc el 8 de febrer de 1937 a Màlaga, una altra de les més mortíferes matances de civils de la Guerra Civil.

No us perdeu l’emissió! Segur que descobrirem moltes més coses!

Aquesta entrada s'ha publicat en Guerra Civil espanyola, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca, Programes de Televisió i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.