Exposició “Une Catalogne indépendante? Geopolítica europea i Guerra Civil espanyola (1936-1939)” amb participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

El passat dia 14 de setembre el Memorial Democràtic va inaugurar, a la seva mateixa seu, l’exposició “Une Catalogne Indépendante? Geopolítica i Guerra Civil (1936-1939)” que té com a finalitat explicar la visió  que tenien de Catalunya diversos països europeus i que es podrà veure fins el 2 de març de 2018.

La mostra tracta de com, al llarg de la Guerra Civil, tant els ministeris d’afers exteriors europeus i americans com la premsa internacional van creure que Catalunya proclamaria la independència. Aquest fet va tenir lloc en el context dels moviments de fronteres al continent europeu després de 1917-1919 i les intenses problemàtiques identitàries del vell món.

L’exposició, comissariada pel professor de la Universitat Autònoma de Barcelona Arnau Gonzàlez i Vilalta parla de com la història no és només conèixer allò que acabà culminant-se, sinó també els camins que quedaren tallats. Alhora descobreix una suma sorprenent de circumstàncies que marcaren la nostra història. Ho fa a partir de l’estudi exhaustiu de la visió dels diplomàtics i periodistes europeus i americans i d’una àmplia selecció de peces de gran valor històric.

L’exposició es complementarà amb l’edició d’un llibre coordinat pel mateix Arnau Gonzàlez i Vilalta, on hi participen també el catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra, Enric Ucelay-Da Cal; el catedràtic de la Universitat Ludwig-Maximilians de Munic, Xosé Manoel Núñez Seixas; el degà de la Facultat de Lletres de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Sánchez Cervelló i el professor de la Universitat Autònoma de Barcelona Josep Puigsech.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha cedit tres cartells del nostre fons:

20 noviembre 1936 : ¡te acuerdas de esta fecha compañero? : CNT FAI  d’Eduardo Vicente,  Defensar Madrid és defensar Catalunya de Martí Bas i un cartell sobre la llibertat a Catalunya.

No us la perdeu! L’entrada és gratuïta!

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Guerra Civil espanyola, La Biblioteca difon el seu fons, Notícies d’actualitat, Notícies de la biblioteca i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.